Němčina 7.

Publikováno: 5. 11. 2020 Autor(ka): Eva Erbenová

V souboru máte práci až do konce května. Mé časové rozvržení je jen návrh. Buďte zdraví a veselí. EE 

POZOR! Doporučuji vřele zájemcům skvělou on line možnost: vyuka.lingea.cz   poslech-překlad-řešení . Můžete zkusit, je to pro vás náročné, ale vy jste šikulky.

20.4. 

Videosetkání bylo užitečné pro ty, kdo dorazil, neboť jsme se zabývali kontrolou AH části 6. lekce - cvičení 1-8, uvědomili si procvičovanou gramatiku - tedy způsobová slovesa MÜSSEN, KÖNNEN, MÖGEN (Möchten - podmiňovací), tato slovesa již známe a umíme

HA na 27. 4. :

1) Způsobová
2) Viz Bakaláři Co se učíme
3) AH 6. lekce, LB 6. lekce

--------------------------------------------------------------------------------------

27. 4. 

Dnešní videovýuka 

1) Pracujeme s učebnicí na dialogu 38/2a,b   38                                                                                                                                                                         2) Návrh - odmítnutí - 39/ 4, 5 + opakujeme odmítací fráze (Dialog)                                                                                                                                         3) Procházíme větičky se způsobovými slovesy z tabulky (21.3.-3.4.)                                                                                                                                              4) Nové téma: Zeit (čas) - slovní zásoba: LB 39/6!!, 39/7a 40/8a, b!!

HA na 4.5.:

1) Čas
2) Viz Bakaláři Co se učíme tabulka
3) Procvičování způsobových sloves  + cvičení, cvičení 2, cvičení 3 (die Weihnachten-Vánoce, der Wunsch-přání, das Bett-postel, der Geburtstag-narozeniny), cvičení 4

------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. 5. 

Průběh hodiny:se zabýváme tématy: Zeit (čas), 

1. Rozšiřujeme (kde-wo, jak-wie, s kým-mit Paul, u koho bei Oma... ) základní větu s časovým údajem: a) Am Morgrn springt er. b) Am Vormittag lernen wir.  c)Am Mittag isst sie. d) Am Nachmittag liest sein Opa. e) Am Abend kochen die Kinder. f) In der Nacht schlaft ihr.

2. LB 40/8, 10a - časové předložky: Tag - am, Uhr - um, ostatní (měsíce, roční doba) - im

3. Pozor! 40/10a - je-li záporná otázka, na kterou chci odpovědět kladně, dávám DOCH. Tedy kladná otázka - JA NEIN, záporná otázka - DOCH NEIN

HA na 11. 5. :

1) AH 50-52
2) Poslech 
3) Cvičení 

Übung 1, Übung 2, Übung 3, Übung 4

Poslech 6. lekce

-----------------------------------------------------------------------------------

11. 5. 

Průběh hodiny: LB 41/11, 12, odhadovali jsme situaci podle obrázků, poté poslech, naťuknutí gramatiky - rozkaz, množné číslo (učíme-li se slovíčka, pak u podstatných jmen je vyznačené i mn.číslo, věnujeme mu pozornost)

HA na 19. 5. 

1) Způsobová slovesa ve větách
2) LB 41
3) Cvičení 

Übung 1, Übung 2, Übung 3

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19.5.

Průběh hodiny: LB 41/12 - nejprve česky připomeneme obě situace 1. Simon zve Lauru na promítání filmu, a je "sauer", protože se k nim přidal Nico.       2.u Simona - chlapci hrají, L. je netrpělivá,může hudbu, ano i sudoku                                                           

41/12c - procvičování "können" v minidialogu+ rozbor (při rozboru si např. připomeneme časování nepravidelných sloves, časování způsobových sloves,  u podstatných jmen množné číslo, fráze, slovíčka ... )

42/1 In der Schule,   42/2 s rozborem                                                       

HA na 25.5. 

1) Zopakovat téma In der Schule
2) LB 42/2 Dialog všestranně
3) Cvičení - slovní zásoba ke cvičení: noch einmal sagen-říci ještě jednou,   langsamer - pomaleji       Mutti ist krank -maminka je nemocná, zum Arzt gehen -  jít k lékaři

Können 1  Können 2

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HA na 1.6.

1) LB 44-45 Přehled gramatiky
2) Přehled gramatiky - překlad písemně (buď poslat na mail, nebo přinést v pondělí 1.6. do školy)

  1. Mám batoh, moje sestra nemá batoh, má tašku.
  2. Můj oblíbený sport je kopaná.
  3. Horory nemám rád.
  4. Jedeš do Prahy na mém kole? (s mým kolem)
  5. Koupíme si nějaké triko.
  6. Simon hraje s Nikem na počítači.
  7. Ona se dívá na televizi. (fernsehen)
  8. Móda je pro ni zajímavá (für sie)
  9. Mohu se dívat na seriál? (anschauen)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 1. 6. Jsme byli ve škole - Čas. Příprava 7. lekce, slovní zásoba k tématu Familie, AH str. 48-49

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.6.

Kdo ještě neposlal překlad? 

Rozbor AH 48 - 49

HA na 15. 6.

LB str. 47 - přečíst nahlas - nejprve dbát na techniku čtení, při druhém čtení sledovat obsah

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Přiložené soubory ke stažení